ΣΠΟΤ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΘΕΪΣΜΟ. ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΟΒΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
της Ρίτα Τσέλι
(απόσπασμα από τη Repubblica 12/1/09)
(απόσπασμα από τη Repubblica 12/1/09)
"Το άσχημο νέο είναι ότι δεν υπάρχει Θεός. Το καλό είναι ότι δεν τον έχεις ανάγκη". Αυτή είναι η ιταλική εκδοχή της καμπάνιας υπέρ του αθεϊσμού που από τις 4 Φεβρουαρίου θα επενδύσει δύο δημόσια λεωφορεία στη Γένοβα. Όμως αυτή είναι μόνο η αρχή. Ή ίσως το τέλος της προώθησης της απιστίας, κρίνοντας από τις ζωηρές πολεμικές και τις θρησκευτικές αντεπιθέσεις που ακολούθησαν την ίδια πρωτοβουλία στα λεωφορεία του Λονδίνου, στην Ισπανία, στην Ουάσιγκτον αλλά και στην Αυστραλία όπου εμποδίστηκε πριν ακόμα να εμφανιστεί στους δρόμους.
Η καμπάνια που προωθείται από την Ένωση Άθεων και Ορθολογικών Αγνωστικιστών (Uaar), δεν ξεκινάει τυχαία στη Γένοβα. "Είναι ένα είδος αθεϊστικής πρόκλησης στο σπίτι του Angelo Bagnasco, προέδρου της Cei" εξηγεί ο Raffaele Carcano, γενικός γραμματέας της Uaar. "Μετά τις πολεμικές για το gay pride της Γένοβα, που νομίζω ότι ορίστηκε για τις 13 Ιουνίου, ημέρα του Corpus Domini, και μετά τα λεγόμενα του Bagnasco με σκοπό να εμποδίσει την πραγματοποίηση της διαδήλωσης, μετά τις συχνές εμφανίσεις του καρδιναλίου που είναι επιφορτισμένος με την επιστήμη τα δικαιώματα και την αναπαραγωγή, η Uaar αποφάσισε να ανακτήσει λίγη ισοτιμία. Και να κάνει διαφήμιση για την απιστία».
Η προσφυγή στα σποτ, επιλέγοντας να στέλνονται μηνύματα ως εάν να αφορά ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή ένα απορρυπαντικό, δίνει μια ιδέα για τις συνθήκες των άθεων που αναγκάζονται να επαναβεβαιώνουν την ύπαρξη τους μπροστά στην διάβρωση της παρουσίας των καθολικών. «Η εκκλησία έχει και πρέπει να συνεχίσει να έχει ελευθερία λόγου» συνεχίζει ο Carcanο «αρκεί να υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος για όποιον δεν είναι καθολικός. Πληρώνοντας αυτή τη διαφημιστική καμπάνια η Uaar σκοπεύει να επανακτήσει για την απιστία λίγη από εκείνη την ισοτιμία που τα ΜΜΕ δυσκολεύονται να της αναγνωρίσουν», με ένα μήνυμα «που θέλει να μας καλέσει να σκεφτούμε, με την προσθήκη μιας δόσης πίστης και αισιοδοξίας με ανθρωπιστική διάθεση».
Η ιδέα των αθεϊστικών λεωφορείων ήταν της Βρετανικής Ανθρωπιστικής Εταιρίας και είχε τέτοια επιτυχία που υιοθετήθηκε στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία και στην Ισπανία […]
Η Ένωση Ιταλών άθεων είναι έτοιμη αλλά και περίεργη να δει τον τύπο των αντιδράσεων που θα υπάρξουν. «Θα δούμε τι θα συμβεί στη λαϊκή Γένοβα όταν θα γυρνάνε στην πόλη δημόσια μέσα που στην θέση των συνηθισμένων διαφημίσεων, θα προωθούν τη ζωή χωρίς την παραμυθία της πίστης».
Εν τω μεταξύ η καμπάνια για την ανυπαρξία του Θεού διαδίδεται στις μητροπόλεις, και όχι μόνο στις ευρωπαϊκές. Στην Ισπανία – από σήμερα στη Βαρκελώνη, σύντομα στη Μαδρίτη και στην Βαλέντσια και μετά στη Σαραγόσα, τη Σεβίλλη και το Μπιλμπάο – το σλόγκαν μεταφράστηκε από το αντίστοιχο αγγλικό: «Πιθανό να μην υπάρχει θεός. Τώρα σταματήστε να ανησυχείτε και απολαύστε τη ζωή σας». Το μήνυμα που επελέγη από την Αμερικάνικη Ανθρωπιστική Εταιρία για τα λεωφορεία της Ουάσιγκτον είναι «Γιατί να πιστεύετε στο θεό; Απλά να είστε αγαθοί χάριν αγαθότητας». Στην Αυστραλία το σλόγκαν που δημιουργήθηκε λέει ότι «οι άθεοι κοιμούνται το πρωί της Κυριακής»[ ...]
Το blog της Ένωσης Ιταλών Άθεων(Uaar) : http://www.uaar.it/
To site της Βρεταννικής Ανθρωπιστικής Εταιρίας: http://www.humanism.org.uk/home
Το site του Richard Dawkins: http://richarddawkins.net/
Το blog των Ελλήνων Άθεων: http://atheoi.org/
Η καμπάνια στην Ισπανία
Η καμπάνια στην Αγγλία
Παραθέτουμε τη συνέντευξη της διεθνούς φήμης 86χρονης αστροφυσικού Margherita Hack που συμμετέχει στο επίτιμο προεδρείο της Uaar, στην τηλεοπτική εκμπομπή Ύαινες (2005) με τίτλο "Χωρίς Θεό". (Η συνέντευξη είναι στα ιταλικά).
O γνωστός βιολόγος Richard Dawkins μιλάει για την καμπάνια των αθεϊστικών λεωφορείων (συνέντευξη στα αγγλικά):
Άλλες δημοσιεύσεις στα ελληνικά:
1) ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
2) NEWS 247
Βιβλία:
Richard Dawkins, H περί θεού αυταπάτη Κάτοπτρο 2007.
(Ηλεκτρονικά μπορείτε να το βρείτε εδώ)
Κρίστοφερ Χίτσενς, Ο θεός δεν είναι μεγάλος Scripta 2008.
Print this post
Η καμπάνια που προωθείται από την Ένωση Άθεων και Ορθολογικών Αγνωστικιστών (Uaar), δεν ξεκινάει τυχαία στη Γένοβα. "Είναι ένα είδος αθεϊστικής πρόκλησης στο σπίτι του Angelo Bagnasco, προέδρου της Cei" εξηγεί ο Raffaele Carcano, γενικός γραμματέας της Uaar. "Μετά τις πολεμικές για το gay pride της Γένοβα, που νομίζω ότι ορίστηκε για τις 13 Ιουνίου, ημέρα του Corpus Domini, και μετά τα λεγόμενα του Bagnasco με σκοπό να εμποδίσει την πραγματοποίηση της διαδήλωσης, μετά τις συχνές εμφανίσεις του καρδιναλίου που είναι επιφορτισμένος με την επιστήμη τα δικαιώματα και την αναπαραγωγή, η Uaar αποφάσισε να ανακτήσει λίγη ισοτιμία. Και να κάνει διαφήμιση για την απιστία».
Η προσφυγή στα σποτ, επιλέγοντας να στέλνονται μηνύματα ως εάν να αφορά ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή ένα απορρυπαντικό, δίνει μια ιδέα για τις συνθήκες των άθεων που αναγκάζονται να επαναβεβαιώνουν την ύπαρξη τους μπροστά στην διάβρωση της παρουσίας των καθολικών. «Η εκκλησία έχει και πρέπει να συνεχίσει να έχει ελευθερία λόγου» συνεχίζει ο Carcanο «αρκεί να υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος για όποιον δεν είναι καθολικός. Πληρώνοντας αυτή τη διαφημιστική καμπάνια η Uaar σκοπεύει να επανακτήσει για την απιστία λίγη από εκείνη την ισοτιμία που τα ΜΜΕ δυσκολεύονται να της αναγνωρίσουν», με ένα μήνυμα «που θέλει να μας καλέσει να σκεφτούμε, με την προσθήκη μιας δόσης πίστης και αισιοδοξίας με ανθρωπιστική διάθεση».
Η ιδέα των αθεϊστικών λεωφορείων ήταν της Βρετανικής Ανθρωπιστικής Εταιρίας και είχε τέτοια επιτυχία που υιοθετήθηκε στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία και στην Ισπανία […]
Η Ένωση Ιταλών άθεων είναι έτοιμη αλλά και περίεργη να δει τον τύπο των αντιδράσεων που θα υπάρξουν. «Θα δούμε τι θα συμβεί στη λαϊκή Γένοβα όταν θα γυρνάνε στην πόλη δημόσια μέσα που στην θέση των συνηθισμένων διαφημίσεων, θα προωθούν τη ζωή χωρίς την παραμυθία της πίστης».
Εν τω μεταξύ η καμπάνια για την ανυπαρξία του Θεού διαδίδεται στις μητροπόλεις, και όχι μόνο στις ευρωπαϊκές. Στην Ισπανία – από σήμερα στη Βαρκελώνη, σύντομα στη Μαδρίτη και στην Βαλέντσια και μετά στη Σαραγόσα, τη Σεβίλλη και το Μπιλμπάο – το σλόγκαν μεταφράστηκε από το αντίστοιχο αγγλικό: «Πιθανό να μην υπάρχει θεός. Τώρα σταματήστε να ανησυχείτε και απολαύστε τη ζωή σας». Το μήνυμα που επελέγη από την Αμερικάνικη Ανθρωπιστική Εταιρία για τα λεωφορεία της Ουάσιγκτον είναι «Γιατί να πιστεύετε στο θεό; Απλά να είστε αγαθοί χάριν αγαθότητας». Στην Αυστραλία το σλόγκαν που δημιουργήθηκε λέει ότι «οι άθεοι κοιμούνται το πρωί της Κυριακής»[ ...]
Το blog της Ένωσης Ιταλών Άθεων(Uaar) : http://www.uaar.it/
To site της Βρεταννικής Ανθρωπιστικής Εταιρίας: http://www.humanism.org.uk/home
Το site του Richard Dawkins: http://richarddawkins.net/
Το blog των Ελλήνων Άθεων: http://atheoi.org/
Η καμπάνια στην Ισπανία
Η καμπάνια στην Αγγλία
Παραθέτουμε τη συνέντευξη της διεθνούς φήμης 86χρονης αστροφυσικού Margherita Hack που συμμετέχει στο επίτιμο προεδρείο της Uaar, στην τηλεοπτική εκμπομπή Ύαινες (2005) με τίτλο "Χωρίς Θεό". (Η συνέντευξη είναι στα ιταλικά).
O γνωστός βιολόγος Richard Dawkins μιλάει για την καμπάνια των αθεϊστικών λεωφορείων (συνέντευξη στα αγγλικά):
Άλλες δημοσιεύσεις στα ελληνικά:
1) ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
2) NEWS 247
Βιβλία:
Richard Dawkins, H περί θεού αυταπάτη Κάτοπτρο 2007.
(Ηλεκτρονικά μπορείτε να το βρείτε εδώ)
Κρίστοφερ Χίτσενς, Ο θεός δεν είναι μεγάλος Scripta 2008.