Η καινούργια φάση, η κατάληψη και η διδασκαλία
αποσπάσματα από το κείμενο της κατάληψης της Οριεντάλε (Νάπολι)
Μετά από περισσότερο από ένα μήνα κατάληψης, κινητοποιήσεων και πειραματισμών, την Δευτέρα 24 Νοεμβρίου, η διδασκαλία επέστρεψε στα κτίρια μας. Η μακρά διαδικασία που αυτές τις εβδομάδες διαπέρασε τις συνελεύσεις μας, οδήγησε στη συνειδητοποίηση ότι το κίνημα του Κύματος μπορούσε και έπρεπε να εκφράσει τη δύναμη και τη ριζοσπαστικότητά του και μέσα από πραγματικές διαδικασίες παραγωγής της γνώσης στα τμήματα μας.
... Για μας, το άνοιγμα στη διδασκαλία δεν σημαίνει ότι ξεκινάμε ξανά από την αρχή, αλλά ότι ξεκινάει μια νέα φάση που δεν βρίσκεται σε ρήξη με την εμπειρία των τελευταίων μηνών, αλλά την φέρνει μαζί της. Φέρνει μαζί της την ικανότητα να μιλάμε σε μας τους ίδιους σε μια νέα γλώσσα, με τη φιλοδοξία να οδηγηθεί το πανεπιστήμιο στους δρόμους και ο κόσμος στα πανεπιστήμια. Σεμινάρια, εκθέσεις, συναντήσεις, συζητήσεις και συνελεύσεις έλαβαν χώρα αδιάκοπα σε αυτά τα κτίρια, παράγοντας ένα απρόσμενο πλεόνασμα αξίας. Όλα αυτά είναι η βάση από την οποία ξεκινάμε σήμερα.
Σήμερα, σίγουρα δεν επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Η νέα πρόκληση είναι ο πειραματισμός.
Όλοι μαζί έχουμε τη δυνατότητα να ξανασκεφτούμε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε ένα καινούργιο κόσμο, να κατανοήσουμε τις ανάγκες μας. Για μια φορά χάριν όλων έχουμε τη δυνατότητα να αποφασίσουμε μαζί.
... Η νέα αυτή φάση είναι προικισμένη με νέες έννοιες όπως "αυτομεταρρύθμιση" και "συμμετοχική διδασκαλία", που δεν θα πρέπει να θεωρηθούν φετίχ αλλά πάντα ως έννοιες ρευστές και εξελίξιμες. Στα πανεπιστήμια μας θέλουμε να αρχίσει ένας νέος τρόπο διδασκαλίας, που θα γεννηθεί από τη συνεργασία και την συνέρευνα (coricerca), αμφισβητώντας τα μοντέλα των βαρόνων για τη μετάδοση της γνώσης. Θα επιθυμούσαμε στα αμφιθέατρα μας να μιλάμε για την κρίση, και για όλες εκείνες τις αντιθέσεις που βιώνουν τα κοινωνικά υποκείμενα στις μητροπόλεις μας. Θα θέλαμε η διδασκαλία και η έρευνα να μην είναι δύο στιγμές ξεχωριστές, γιατί πώς θα μπορούσαν ποτέ να είναι;
Θέλουμε αυτά και πολλά άλλα, όμως εν τω μεταξύ θα αρχίσουμε να υλοποιούμε μία διαφορετική διδασκαλία με τους καθηγητές και τους ερευνητές που έχουν ήδη δηλώσει τη διαθεσιμότητά τους, και ζητούμε από όλους και όλες ξεκινήσουν μαζί μας.
Τις επόμενες εβδομάδες, σίγουρα μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, την ημέρα της γενικής και γενικευμένης απεργίας σε όλη την Ιταλία, το ημερολόγιο μας δεν θα ακολουθήσει την ασφυκτική κανονικότητα που σήμερα θέτουμε εμπράγματα σε αμφισβήτηση.
Η διδασκαλία είναι εδώ, αλλά συνυπάρχει με πολλές άλλες δραστηριότητες: Σεμινάρια, συνελεύσεις, ομάδες εργασίας κ.λπ. .., που θα διαμορφωθούν ημερολογιακά επιτρέποντας σε όλους να γνωρίζουν τον χώρο και τον χρόνο εκπαίδευσης στο εσωτερικό της κινητοποίησης.
Η πρόσκληση είναι να συμμετάσχουν όλοι σε αυτόν τον πειραματισμό παρακολουθώντας όχι μόνο τη διδασκαλία αλλά και, πάνω απ' όλα, τις διαδικασίες συγκρότησης των αγώνων μας.
Κατειλημμένη/Απελευθερωμένη Οριεντάλε.
Print this post
... Για μας, το άνοιγμα στη διδασκαλία δεν σημαίνει ότι ξεκινάμε ξανά από την αρχή, αλλά ότι ξεκινάει μια νέα φάση που δεν βρίσκεται σε ρήξη με την εμπειρία των τελευταίων μηνών, αλλά την φέρνει μαζί της. Φέρνει μαζί της την ικανότητα να μιλάμε σε μας τους ίδιους σε μια νέα γλώσσα, με τη φιλοδοξία να οδηγηθεί το πανεπιστήμιο στους δρόμους και ο κόσμος στα πανεπιστήμια. Σεμινάρια, εκθέσεις, συναντήσεις, συζητήσεις και συνελεύσεις έλαβαν χώρα αδιάκοπα σε αυτά τα κτίρια, παράγοντας ένα απρόσμενο πλεόνασμα αξίας. Όλα αυτά είναι η βάση από την οποία ξεκινάμε σήμερα.
Σήμερα, σίγουρα δεν επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Η νέα πρόκληση είναι ο πειραματισμός.
Όλοι μαζί έχουμε τη δυνατότητα να ξανασκεφτούμε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε ένα καινούργιο κόσμο, να κατανοήσουμε τις ανάγκες μας. Για μια φορά χάριν όλων έχουμε τη δυνατότητα να αποφασίσουμε μαζί.
... Η νέα αυτή φάση είναι προικισμένη με νέες έννοιες όπως "αυτομεταρρύθμιση" και "συμμετοχική διδασκαλία", που δεν θα πρέπει να θεωρηθούν φετίχ αλλά πάντα ως έννοιες ρευστές και εξελίξιμες. Στα πανεπιστήμια μας θέλουμε να αρχίσει ένας νέος τρόπο διδασκαλίας, που θα γεννηθεί από τη συνεργασία και την συνέρευνα (coricerca), αμφισβητώντας τα μοντέλα των βαρόνων για τη μετάδοση της γνώσης. Θα επιθυμούσαμε στα αμφιθέατρα μας να μιλάμε για την κρίση, και για όλες εκείνες τις αντιθέσεις που βιώνουν τα κοινωνικά υποκείμενα στις μητροπόλεις μας. Θα θέλαμε η διδασκαλία και η έρευνα να μην είναι δύο στιγμές ξεχωριστές, γιατί πώς θα μπορούσαν ποτέ να είναι;
Θέλουμε αυτά και πολλά άλλα, όμως εν τω μεταξύ θα αρχίσουμε να υλοποιούμε μία διαφορετική διδασκαλία με τους καθηγητές και τους ερευνητές που έχουν ήδη δηλώσει τη διαθεσιμότητά τους, και ζητούμε από όλους και όλες ξεκινήσουν μαζί μας.
Τις επόμενες εβδομάδες, σίγουρα μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου, την ημέρα της γενικής και γενικευμένης απεργίας σε όλη την Ιταλία, το ημερολόγιο μας δεν θα ακολουθήσει την ασφυκτική κανονικότητα που σήμερα θέτουμε εμπράγματα σε αμφισβήτηση.
Η διδασκαλία είναι εδώ, αλλά συνυπάρχει με πολλές άλλες δραστηριότητες: Σεμινάρια, συνελεύσεις, ομάδες εργασίας κ.λπ. .., που θα διαμορφωθούν ημερολογιακά επιτρέποντας σε όλους να γνωρίζουν τον χώρο και τον χρόνο εκπαίδευσης στο εσωτερικό της κινητοποίησης.
Η πρόσκληση είναι να συμμετάσχουν όλοι σε αυτόν τον πειραματισμό παρακολουθώντας όχι μόνο τη διδασκαλία αλλά και, πάνω απ' όλα, τις διαδικασίες συγκρότησης των αγώνων μας.
Κατειλημμένη/Απελευθερωμένη Οριεντάλε.